Omstart september

Hösten står för dörren och på agendan hos många företager står prognoser, marknadsanalyser, utvecklingssamtal och mycket annat. Den större frågan som ligger i bakgrunden är vikten av att efter våren våga att starta om och långsiktigt säkerställa företagets framgång.

Det är framförallt lätt att bli uppslukad av interna processer glömma bort kunden. Vi på Lo Scopo tror starkt på att sätta kunden först. Satsa på högkvalitativ kommunikation och service till kunden för att skapa framgång för företaget.

Att göra rätt första gången

Forskaren på Handelshögskolan, Jonas Colliander, var en av talarna under den virtuella konferensen ’Omstart Sverige’ organiserad av Dagens Industri den 2-3 september. Jonas betonade att det nu är viktigare än någonsin att göra rätt första gången när kunden möter ditt varumärke. Flera företag har dessvärre gått i konkurs under våren. Men det innebär också att det finns potentiella kunder där ute som letar efter en ny leverantör. Han menar att då många av oss har ont om tid stannar vi som kund hos ett nytt varumärke om erfarenheten är bra.

Hur bra är ni på att göra rätt första gången kunden möter er?

Omstart och tänka framåt

Omstart kan vara både skrämmande och spännande och det krävs både mod och beslutsamhet att våga. Sluta analysera bakåt och försöka förstå vad som hände under våren, menade flera talare under konferensen. Titta istället framåt och våga starta om och förbättra för era kunder. Men tänk hållbart redan från början! Reflektera över hur ni hanterar era kunder och hur, vad och vem de möter vid första mötet med ert varumärke. Vad kan ni göra bättre redan idag?

Lycka till och hör gärna av dig för att diskutera mer vad som är möjligt för ditt företag.